Tu je to, čo YouTube platí za milión zhliadnutí v roku 2019

koľko zarábaš na youtube 2

Určite jedna z najviac opakovaných otázok od tých, ktorí chcú začať vo svete YouTube. Aj keď je vaša odpoveď zložitejšia, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, je možné urobiť odhad v závislosti od ročného obdobia, typu obsahu, ktorý nahrávame, a počtu reklám, ktoré do predmetného videa zahrnieme. . Pri speňažovaní videa patria aj aspekty, ako napríklad typ reklamy alebo jej zobrazenia. Preto sa tentokrát pokúsime predpovedať, koľko peňazí sa na YouTube zarába s miliónmi návštev v roku 2019 .

Najskôr zo všetkého, koľko platíte na YouTube za 1 000 návštev?

Odhadnúť, koľko na YouTube zarobíte za každú návštevu, je prakticky nemožné. YouTube v skutočnosti vždy spracováva údaje z tisícov návštev s výrazmi ako CPC, CPM, CTR a RPM , ktoré je možné získať v sekcii YouTube Analitycs. Ten, ktorý nás zaujíma, aby sme mohli odhadnúť hodnotu videa, je presne ten posledný: RPM.

Pred vysvetlením týchto pojmov si musíme uvedomiť, že to, čo videu skutočne dáva ekonomickú hodnotu, je prístup (alebo skôr kliknutie) k reklamám, ktoré sa vo videu zobrazia . Toto sa nazýva dojem alebo dojmy a je to nesmierne dôležité. Vplyv má aj počet zobrazených reklám, aj keď ekonomický dopad je oveľa menší.

Čo sú RPM, CPM, CPC a CRT?

cpc youtube

Keď je to objasnené, prvým výrazom, ktorý je potrebné vyhodnotiť pri určovaní toho, koľko peňazí sa na YouTube zarobí, sú RPM. RPM (výnosy za tisíc zhliadnutí) sa počítajú na základe odhadovaných výnosov a počtu zhliadnutí videa vynásobených tisíckou . To znamená, že ak máme video s 900 000 návštevami a odhadovaným príjmom 400 eur, výpočet by sa získal takto:

  • 400 eur z predpokladaného príjmu (napríklad) / 900 000 x 1 000 = 0,44 eura

Výsledkom je, ako vidíme, 0,44 eur za každých 1 000 návštev . Pri výpočte výkonnosti reklám je najindikovanejšou hodnotou cena za tisíc zobrazení, ktorá označuje cenu vygenerovanú za tisíc zobrazení, ktoré nenavštívite. Čím vyššia CPM, tým vyššie otáčky dosiahneme. V predchádzajúcom videu s dojmami 45 000 by sme získali nasledujúci obrázok:

  • 400 eur z predpokladaného príjmu / 45 000 x 1 000 = 8,88 eur

Od čoho ale závisí toto číslo a ako môžem pri rovnakých zobrazeniach zvýšiť odhadované výnosy? CPC (cena za kliknutie) je to, čo určuje peniaze, ktoré inzerent zaplatí spoločnosti Google pri kliknutí na určitú reklamu , a závisí to výlučne od typu obsahu, ktorý zverejňujeme.

youtube cpm

Všeobecne platí, že konkrétna téma (napríklad „Ako nastavovať servery v systéme Linux“ alebo „Ako vytvárať doplnky WordPress) má vyššiu CPC ako všeobecná téma („ Zjem 10 hamburgerov a uvidím, čo sa stane “alebo„ Škoricová výzva “) ).

Aby sme videli CPC tém, môžeme použiť nástroje ako Mangools , ktoré sú zvyčajne platené. Na obrázku nižšie vidíme, ako sa líši množstvo jednotlivých tém podľa kľúčových slov.

cpm youtube 2

Na záver, a ako sme už naznačili v predchádzajúcom odseku, čím vyššia je cena za kliknutie, tým vyšší bude príjem za každé kliknutie, na ktoré kliknete . Ako však môžeme presvedčiť používateľov, aby klikli na určitú reklamu? Tento výraz sa meria pomocou MP a označuje mieru kliknutí na určitú reklamu pri celkových návštevách. V tomto poslednom aspekte jediné, čo môžeme urobiť pre zvýšenie CTR, je vytvoriť obsah podľa inzercie, ktorá sa zobrazuje v našich videách, aby mali používatelia väčší záujem o reklamy.

udržanie publika na YouTube

Ďalším aspektom, ktorý by sa mal brať do úvahy, je počet reklám vo videu. Videá dlhšie ako 10 minút umožňujú ručné umiestnenie reklamných pruhov na zlepšenie CTR. Nebrali sme do úvahy aspekty ako počet sledovateľov, udržanie publika (ako dlho si človek pozrie naše video), ročné obdobie (na Vianoce sa zvyšuje počet inzerentov, rovnako ako CPC), jazyk videa alebo oblasť hlavných sledovateľov (v Spojených štátoch môže byť cena za kliknutie dvojnásobná v porovnaní so Španielskom), ale tieto tri výrazy sú platné, aby vo väčšej alebo menšej miere vysvetlili pôvod príjmu z YouTube.

Koľko teda zarobíte peňazí z 1 000 zhliadnutí YouTube?

youtube cpm

Keď sa vrátim k otázke na začiatku, koľko zarábate na YouTube za každých tisíc návštev? Pri vyvážení vyššie spomenutých aspektov a reklamy, ktorá nezíska žiadne dojmy (je vysoko nepravdepodobné, že bude mať 1 000 dojmov vo videu s 1 000 zhliadnutiami), sa súčasné hodnoty odhadujú okolo eura . Inými slovami, na každých 1 000 návštev dostaneme zhruba jedno euro zisku.

To je to, čo YouTube platí za milión zhliadnutí

Na základe predchádzajúcich odhadov by sme mohli povedať, že za každý milión návštev zaplatí YouTube mrazivé číslo 1 000 eur . Je to tak? Dnešní youtuberi hovoria nie. Príkladom toho je Wismichu, ktorý pred niečo vyše rokom zverejnil záznam z Google Analytics s videom s takmer tromi miliónmi návštev a ziskom iba 104 dolárov .

O pár dní idem do Madridu, ak uvidíte na dverách kancelárií hovno, že viete, že som to bol ja, @YouTubeEspanol. pic.twitter.com/wbppbTJyOo

- Isma (@Wismichu) 27. mája 2017

Na druhej strane mince máme Romualda Fonsa, známeho SEO manažéra a nedávno youtubera, ktorý sa pred niekoľkými mesiacmi chválil príjmom viac ako 1 000 eur mesačne s kanálom s niečo cez 100 000 predplatiteľmi a videami, ktoré v žiadnom prípade nedosahujú k postavám Wismichu.

Ako je to možné? Vďaka špecializácii obsahu. Obsah prvého z nich sa zameriava výlučne na videá všeobecnej povahy a s veľmi nízkym záujmom inzerentov. To spôsobuje, že RPM a CPM sú v porovnaní s videami na kanáli Romuald Fons veľmi nízke.

Koľko teda zarobíte na youtube za milión zhliadnutí? Aktuálny odhad sa pohybuje medzi 400 a 800 eurami, v najlepších prípadoch dokonca až 1 000 , hoci je ťažké určiť údaj z dôvodov, ktoré sme práve vysvetlili.